Žaludeční potíže při užívání léku Triplixam
Máte dotaz týkající se Vašeho zdraví, léků či kosmetiky? Zeptejte se nás zde.
Odpověď na Váš dotaz | leky-poradna.cz

Žaludeční potíže při užívání léku Triplixam

dotaz

Je možné, že by mě lék Triplixam na snížení vysokého krevního tlaku zhruba po ročním užívání způsoboval potíže v žaludku, v krvi a na sonu nebylo nic zjištěno, přestože mě dost často bolí žaludek. Největší bolesti mám k ránu, mám i pocit na zvracení, ale trápí mě i problémy se suchým kašlem, kterých se též nemohu zbavit, jsem nekuřák. Je mi 63 let a jinak jsem poměrně dobré v kondici. Dříve jsem užíval na tlak lék Tritace, ale asi nebyl dost účinný, co by jste mě doporučili?

23.11.2015, 12:46
odpověď lékárníka

Možné to je, zkuste z tohoto důvodu lékaře poprosit o změnu léčby. Navíc pro skupinu látek obsažených v léku Triplixam je typickým nežádoucím účinkem suchý kašel. Pokud by Vám lékař lék zaměnil za jinou skupinu látek snižujících krevní tlak (tzv. sartany), suchý kašel by Vás měl přestat obtěžovat, protože tyto látky suchý kašel nezpůsobují. Vhodnost podání ale musí posoudit lékaři podle Vašeho celkového zdravotního stavu.