Bolesti spojené s užíváním léku Rosucard
Máte dotaz týkající se Vašeho zdraví, léků či kosmetiky? Zeptejte se nás zde.
Odpověď na Váš dotaz | leky-poradna.cz

Bolesti spojené s užíváním léku Rosucard

dotaz

Po menší cévní mozkové příhodě mi byl naordinován ráno Anopyrin a večer Rosucard. Je mi 49 let. Po počátečních bolestech hlavy a zácpě mne rozbolely i svaly a klouby. Nejvíce kolena a paty a "achilovky". Lékařka mi řekla, že by to také mohlo být lékem Rosucard. Neurolog mi ovšem doporučil denní pohyb. Takže cvičím, i když to bolí a pak chodím jak polámaná. Mám přestat cvičit? Neubližuji si tím? Vyměnit lék?

30.10.2016, 4:35
odpověď lékárníka

U některých pacientů užívajících Rosucard na snížení cholesterolu se skutečně mohou objevit křeče a bolesti svalů, nikoliv však bolest kloubů, takový vedlejší účinek během studií a praxe zaznamenán nebyl. Cvičit samozřejmě můžete, ale neměla byste dělat prudké rychlé pohyby a obzvlášť pokud jste nebyla zvyklá cvičit předtím, svaly Vás po námaze budou bolet, ať Rosucard užívat budete nebo nebudete. Těžko Vám tedy poradím, rozhodnutí musí udělat lékař, ale platí, že pokud se u pacienta objeví náhlé a nevysvětlitelné bolesti svalů, měla by být léčba Rosucardem přerušena.