Potíže při užívání Euthyroxu
Máte dotaz týkající se Vašeho zdraví, léků či kosmetiky? Zeptejte se nás zde.
Odpověď na Váš dotaz | leky-poradna.cz

Potíže při užívání Euthyroxu

dotaz

Jsem třicet let po operaci štítné žlázy rakovinového původu. Brala jsem Euthyrox 250 mg, před rokem sníženo na 200 mg. Je mi 53 let a už rok mám tyto problemy: časté pocení, v noci se budím splavená, někdy mi i dost buší srdce a asi 2 měsíce mám průjem, hlavně ráno nebo během dopoledne. Myslela jsem si, zda to není ke klimakteriu, dostala jsem nějaké prášky, ale problémy přetrvávají. Moje obvodní lékařka mi řekla, že by to mohl způsobovat Euthyrox?

28.3.2018, 21:17
odpověď lékárníka

V první řadě upozorním na fakt, že pokud žena souběžně s Euthyroxem užívá hormonální substituční léčbukvůli přechodu, bude patrně potřeba upravit dávku Euthyroxu. Potíže, které popisujete, by mohly být způsobené překročením denní dávky levothyroxinu. Průjem, návaly horka, bušení srdce (tachykardie) jsou typické pro předávkování levothyroxinem. Doporučuji kompletní vyšetření na endokrinologii a úpravu dávkování Euthyroxu.