Léky na tlak a otékání nohou
Máte dotaz týkající se Vašeho zdraví, léků či kosmetiky? Zeptejte se nás zde.
Odpověď na Váš dotaz | leky-poradna.cz

Léky na tlak a otékání nohou

dotaz

Je mi 50 let a mám vysoký tlak. Užívala jsem Ramipril 5 mg, po čase mi lékař změnil prášky na Prestance 5 mg, ale začaly mi otékat kotníky a tak mi dal opět Ramipril 10 mg a dokonce užívat 2krát denně. Beru je druhý den a kotníky mám stále nateklé - znamená to že mi to způsobují tyto prášky a nebo doznívají ještě ty předešlé?

6.6.2015, 16:18
odpověď lékárníka

Lék Prestance je dvousložkový a obě dvě látky jsou oproti léku Ramipril jiné. První z nich patří do stejné skupiny jako látka v léku Ramipril, ta druhá je z jiné skupiny, působí jiným mechanisnem a může zapříčinit vznik otoků. Po dvou dnech od vysazení obtíže většinou nezmizí, ale do jednoho, max. dvou týdnů by měly. Pokud se tak nestane, poraďte se se svým lékařem. Otoky nohou mají totiž mnoho dalších příčin - např. nedostatečný (nesprávný) pitný režim, nedostatek pohybu, nadváha, těsná obuv a ponožky, kouření, hormonální léčba, zánět žil a jiná orgánová onemocnění.