Léky na astma a zrychlený srdeční tep
Máte dotaz týkající se Vašeho zdraví, léků či kosmetiky? Zeptejte se nás zde.
Odpověď na Váš dotaz | leky-poradna.cz

Léky na astma a zrychlený srdeční tep

dotaz

Skoro 40 let se léčím s astmatem, beru Afonilum SR 250 a Seretide diskus, dále půlku tablety Orcal na tlak, někdy kvůli bolestem páteře dostávám infůze a naposledy se stalo, že když mi při nich měřili tlak, vyletěl pulz na 124. Musela jsem na EKG, brala jsem Warfarin a injekce Fraxiparine Forte, po šesti dnech vysazeno, měla jsem i Holtra 24 hodin, při výsledku z Holtra mi doktorka řekla, že zvýšený pulz mohl být z léků, které beru na astma, je to pravda? Místo Orcalu mi doporučila Isoptin, to je lék pro mladé při bušení srdce? Já mám ale 70 let, je postup správný?

28.3.2018, 15:16
odpověď lékárníka

Ano, je pravda, že theofylin používaný k léčbě astmatu (lék Afonilum) může mít za následek zrychlení srdečního tepu. U léku Seretide diskus byl tento účinek zaznamenám velmi vzácně a to při užívání vysokých dávek. Isoptin je indikován jak k léčbě vysokého krevního tlaku, tak k léčbě ischemické choroby srdeční i srdečních arytmií. Nejedná se o lék pro mladé. mohou jej užívat jak děti, tak dospělí různého věku. Dávka Isoptinu by ale vzhledem k užívání Afonila měla být vhodně přizpůsobena pacientovi (léky se určitým způsobem ovlivňují). Výběr a posouzení vhodnosti léku pro pacienta je však plně v rukou lékaře dle onemocnění a celkového zdravotního stavu, do toho my lékárníci nezasahujeme. Pokud máte pochybnosti o postupu léčby, obraťte se, prosím na jiného lékaře.