Antibiotika a nevolnost
Máte dotaz týkající se Vašeho zdraví, léků či kosmetiky? Zeptejte se nás zde.
Odpověď na Váš dotaz | leky-poradna.cz

Antibiotika a nevolnost

dotaz

Beru druhým dnem antibiotikum Klacid a je mi po něm nevolno od žaludku, jen ležím. Přejde to nějak nebo je nemám brát? Beru ještě Hylak forte.

14.2.2018, 14:02
odpověď lékárníka

Tlačení žaludku, bolesti žaludku, pocit na zvracení až zvracení, to jsou velice časté vedlejší účinky makrolidových antibiotik a do této skupiny spadá také Klacid a ač se jedná o nepříjemné nežádoucí účinky, nebývají důvodem k přerušení léčby. Samozřejmě pokud by se jednalo o nesnesitelné stavy, kontaktujte ošetřujícího lékaře a domluvte se s ním, jak situaci řešit dál. Důležité však je, abyste tabletu užívala s jídlem a pořádně ji zapila, tím se sníží riziko podráždění žaludku. Užívání Hylaku forte je k antibiotikům vhodné, ten jste si přidala správně.